Monday, August 29, 2016

Anakanda SnA: Bertahan Sayang...

assalammualaikum... kisahnya dah nak masuk dua minggu badan ni layu... alahan jangan kata... memang perghh nikmat sangat.. hahahaa tapi takpe asalkan baby sihat dalam ni... kisahnya dah muntah muntah tahap makan je keluar.. minum je keluar.. sampaikan minum air kosong pun keluar balik.. badan jangan kata lemah. layu basi dah rasa.. pegi kerja pagi pagi, dalam kereta la makan, masa tu jugak keluar tengah drive... memang standby plastik banyak banyak dalam kereta....setiap pagi kalau tak keluar dalam kereta, sampai je tadika terus lari masuk tandas.... ngeeeee...

tapi Jumaat lepas ni.. ingat memang nak tahan sampai Sabtu baru p klinik.... tapi nak bangun pun dah tak mampu... kaki rasa lemah sangat... ibu try bagi minum air.. masa tu jugak keluar balik... sebab pagi tu dah bertadah dengan baldi sebab muntah muntah dengan tak dapat tidur.... ibu kata takpelah.. mc jela kalau dah sampai macamni... so mc la haritu...

sampai klinik macam biasa.. memang ramai... lesuuuuuu... sebab perut kosong badan kering... jumpa doktor, doktor suruh kencing nak ambik air kencing... halahaiii.. kencing pun tak keluar.. ada la tiga empat titik.... then dapat result... yang jaga makmal tu tanya, pregnant ke? aah... muka dia risau sangat aku pun blur la tanya kenapa.. dalam hati...'ahhh sudah sangkut kencing kotor lagi la ni....' biasa sangat kena...

sampai je dekat doktor... terus dia tanya berapa kali ni dah muntah, ada la 8 kali pagi ni saja... 'ok ok kamu pegi baring dekat katil tu sekarang.. badan kamu dah kering sangat.. bahaya baby dalam tu...' aku pun terus pegang perut... Allah.... rasa nak menangis masa tu... aku just kisahkan diri sendiri je.. aku lupa yang dalam ni lagi memerlukan... terus aku baring and datang nurse masukkan air.... then ibu terus call ayah... kata aku kena masuk air.. ingatkan dekat situ jela.. then datang doktor tu balik kata 'kamu kena terus bawak ke hospital kkb ye... sebab air kurang sangat so kena refer sana takut jadi apa apa pada kandungan...' akhirnya mengalir jugak air mata.. teruk sangat ke kurangnya sampai kena p hospital...

ibu call ayah balik kata aku kena p hospital terus... then ibu kata, aku kena naik ambulan, ibu balik then nanti ibu datang dengan ayah ke hospital balik... aku pun terlena kejap tunggu ambulan sampai... tiba tiba sedar balik terbukak pintu dekat bilik tu nampak ada nurse lelaki bukak pintu then aku jengah keluar nampak ambulan, huhuhuhuuu sedihnya masa tu... naik then baring la dalam tu.. first time seumur hidup kena naik ambulan sebab sendiri.. dulu naik ambulan sebab bawak anak buah kuning tinggi tapi masa tu dekat Sabah..


memang takleh lena... goyang dia perghhhh... tengok makcik nurse yang jaga aku lek je tidur sambil duduk... aku yang baring ni rasa macam atas awan peningnya.. sampai je terus masuk wad... duduk la 4 hari dalam tu.. total air kena masuk 11 botol kesemuanya.. bengkak tangan jangan kata la... hahahahaa.. nasib la wad ni nurse nurse semua best... then tak ramai sangat belah yang aku duduk ni... then ada aircond.. hahahaaaa alhamdulillah... pagi ni dapat berita baik aku boleh keluar dah.. memandangkan encik syafiq aku pun nak balik sebab aku lemah sangat then ibu ayah terpaksa balik kampung..alhamdulillah...dapat scan baby.. alhamdulillah dah nampak bentuk dah anak mama... hehehee bertahan ye sayang...


No comments:

Post a Comment